
Fenomén Eden! Slavia a rekordy ligové návštěvnosti
Svěřenci Jindřicha Trpišovského v domácí soutěži získali v Edenu 52 bodů z 54 možných. Ani jednou neprohráli, jediným klubem, který si z Edenu dokázal odvést bod za remízu, byl v posledním kole základní části Hradec Králové, duel hraný 30. dubna skončil 1:1. Zbylých 17 zápasů sešívaní ovládli. V domácím prostředí inkasovali pouze osmkrát, soupeřovi brankáři lovili balon ze sítě v 66 případech.
Zásadním prvkem dechberoucí bilance byla podpora slávistických fanoušků. Můj dům, můj hrad. Fortuna Arena. Eden! Slávisti, děkujeme!
Na domácí ligové duely Slavie zavítalo v průběhu sezony celkem 265 tisíc fanoušků. Slavia v této metrice neměla konkurenci. Jde o nejvyšší celkovou „slávistickou“ návštěvu na ligu od sezony 1954/55. Nedostižné jsou ročníky 1957/58 (314 000 fanoušků) a 1965/66 (308 000 fanoušků).
Průměrná návštěvnost vystoupala na 14 729 fanoušků, další první místo pro Eden. Jde o historicky nejvyšší domácí návštěvnost za poslední 19 ligových sezon, vyšší čísla měl jen Baník Ostrava v mistrovské sezoně 2003/04. Je to nejvyšší cifra od ročníku 1967/68, tehdy zápasy Slavie průměrně navštěvovalo 17 538 příznivců.
Pro zajímavost: nejméně fanoušků dorazilo na čtvrtfinále MOL Cupu proti Vyškovu ve středu 1. března (6 697).
A další zajímavá čísla? Průměrné využití kapacity stadionu bylo 76,04 %, „lepší“ v tomto směru byl jen vršovický rival Bohemians, Ďolíček se dostal na 80, 10 %. Sešívaní byli i nejnavštěvovanějším klubem při výjezdních zápasech, v průměru se na Slavii chodilo podívat 8 296 fanoušků.
V součtu s domácím pohárem a evropskými střetnutími do Edenu v sezoně 2022/23 dorazilo 394 508 diváků. Slávisti, klobouk dolů. DĚKUJEME!
„Jsou to úžasná čísla, nám nezbývá, než za ně našim fanouškům poděkovat. Při pohledu na historická porovnání nás těší, že vedle sportovních rekordů prolamujeme i ty divácké. Jak na domácích utkáních v Edenu, tak při venkovních střetnutích. Věřím, že zejména na jaře jsme fanouškům vytvořili na našich zápasech unikátní zážitky na hřišti i mimo něj. Do Edenu se chodí na skvělý fotbal, za zábavou, nikoliv na soupeře. V příští sezoně máme na co navazovat. Rozhodně toto prvenství budeme chtít nejen obhájit, ale ještě navýšit. Slávisti, moc děkujeme! Spolu jsme silnější,“ říká ředitel marketingu Michal Býček.